Čína ze svého trhu, vytlačuje zahraniční konkurenci. Americké společnosti, mluví o diskriminaciZdroj: www.ac24.cz

Čína ze svého trhu, vytlačuje zahraniční konkurenci. Americké společnosti, mluví o diskriminaci

Čína ze svého trhu, vytlačuje zahraniční konkurenci. Americké společnosti, mluví o diskriminaciZdroj: www.ac24.cz
Čína ze svého trhu, vytlačuje zahraniční konkurenci. Americké společnosti, mluví o diskriminaci
Zdroj: www.ac24.cz

Čínská lidová republika, bude bránit své chránit své spotřebitele a umožňovat jim podmínky pro čestnou a otevřenou konkurenci. Přesně tyto slova, zdůrazňují všechny Čínské antimonopolní úřady, které, čelí stížnostem, že mnoho Amerických společností, podle americké obchodní komory, jež dělala průzkum například u společností  – Microsoft, Qualcomm a Chrysler se potýká se zaujatými, čínskými vztahy k zahraničnímu byznysu a přílišnému uplatňování, místních zákonů.

Nejsou to ale jen americké společnosti, které vyjadřují svůj nesouhlas a dokonce začínají mluvit i o diskriminaci. Stížnost vyjádřil i evropský byznys, konkrétně Evropská obchodní komora, která sdělila, že se evropské společnosti se ocitají pod tlakem, regulujících orgánů. Do těchto nátlaků, patří i 30 milionové pokuty (v eurech), které rozdal čínský antimonopolní úřad, automobilovým firmám jako například, Audi, AG, nebo Daimler AG. To vše odůvodnila čínská národní komise, pro rozvoj reforem, která prohlásila, že povinností automobilových závodů je díky těmto pokutám platit cosi, co už neuvedla. Rovněž čínský antimonopolní úřad, nezapomněla svými pokutami zahrnout ani Japonské výrobce, automobilových dílu, jimž udělila pokutu 202 milionů dolarů a obvinil je ze spiknutí za účelem zvednutí cen.

Samozřejmě, že když došlo k mediálním únikům, tak Čína všechny tyto kroky, popřela.

Co se týká slov o bránění a chránění čínských spotřebitelů za účelem umožnění podmínek pro čestnou a otevřenou konkurenci (prostě slova, co jsou psána na začátku), tak odborníci zastávají jiný názor. Tvrdí, že přímé státní zásahy, namísto toho, aby zvyšovali úroveň svobodné konkurence, tak ji snižují a že v určité fázi se ochrana národních výrobců v některých částech trhu, stala opatřením pro rozvoj ekonomiky. A podle slov experta z Ústavu Evropy RAV, Vladislava Bělova, si na to zahraniční byznys bude muset zvyknout.

Sám Bělov, říká, cituji:

Američtí a evropští investoři zřejmě počítali s tím, že faktory, na které se spoléhali, když v 90. letech a na začátku století jednadvacátého přijímali příslušná investiční rozhodnutí, se dlouho nezmění. Že bude dál existovat levná pracovní síla, rozsáhlý vnitřní trh a loajálnost úřadů. Jde ale o to, že Číňané se učí u Evropanů a Američanů nejen vyrábět kvalitní inovační výrobky, ale osvojují si i umění lobbovat vlastní výrobce.

Čína až do této doby zahraničnímu byznysu napomáhala, dokonce některým společnostem zajišťovala i výhodné podmínky pro podnikání. To ovšem změnilo s ekonomickým růstem Číny, který byl pod desetiletí zaznamenáván, hlavně v zahraničí. Za těch několik desítek se Čína dokázala probojovat mezi ekonomické velmoce a  dost rozvinou svůj domácí trh a to se pochopitelně stalo důvodem, proč  se nyní Čína tak ohání a snaží se upřednostňovat své výrobky, namísto těch zahraničních.

Zdroj: AC24

Prosím ohodnoťte tento článek

Pošlete tento článek dál, pokud se Vám líbí :o)
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on Tumblr

Mohlo by vás zajímat:

Komentovat pomocí Facebooku

Komentářů

Filip Melichar

Jmenuji se Filip Melichar bydlím v Praze, též v Praze studuji, střední školu a od konce roku 2013, konkrétně od 27. prosince, vydávám Bloumatele. S psaním a vydáváním článku jsem začal z důvodu, velké touhy, sdělit lidem informace a dozvědět se něco o dnešním světě. Krom těchto důvodu mě do psaní tlačí i chuť komentovat.

Napsat komentář