Obrana proti Osteoporóze: Pohyb, pohyb a zdravá výživa, nic vícZdroj: www.protiproud.parlamentnilisty.cz

Obrana proti Osteoporóze: Pohyb, pohyb a zdravá výživa, nic víc

Obrana proti Osteoporóze: Pohyb, pohyb a zdravá výživa, nic vícZdroj: www.protiproud.parlamentnilisty.cz
Obrana proti Osteoporóze: Pohyb, pohyb a zdravá výživa, nic víc
Zdroj: www.protiproud.parlamentnilisty.cz

Osteoporóza, nemoc, která způsobuje, řídnutí kostí a následně také jejich lámání. Nemoc, kterou v České republice, trpí zhruba ¾  lidí z níž největší část tvoří ženy, převážně mladší generace. To je docela velké číslo, na to, že tato nemoc byla objevena, teprve před 10 lety, nemyslíte? V tomto článku si řekneme, čeho je osteoporóza součástí a jak se jí vyhnout.

Nejdříve je třeba si ale říci, že osteoporóza je jen do dané míry, přirozeným procesem stárnutí, při němž dochází buďto k úbytku tělesné hmoty, nebo naopak tělesná hmota tvrdne a sesedá. Vůbec nejhůře se s úbytkem tělesné hmoty se smiřují kyčelní klouby a páteř, které při zlomení, či špatných funkcích, dosti limitují život člověka.

Je tedy naprosto jasné, že když touto nemocí trpí tolik lidí s takovými následky, že se to nevyhne mediálnímu světu, který v drtivě většině, publikuje lidem, dosti známá fakta, tipu: Že osteoporóza je způsobena úbytkem vápníku a že bychom měli pít hodně mléka a nějaký ten pohyb by také neuškodil.

Ano je to pravda, ale jen do jisté míry. Nicméně, podle amerického doktora, Mercoly, to však nestačí, téhož názoru jsou i ostatní terapeuti. Podle něj a ostatních terapeutu je osteoporóza, důkazem nesprávné výživy, špatného pohybu, totéž platí i u životního stylu a s největší pravděpodobností i se zamořením populace hormonální antikoncepcí.

To co ale vnáší do této smutné tmy světlo je fakt, že se proti osteoporóze dá bojovat a to aniž bychom do těla „dostávali,“ nějaké jedy. Začneme těmi špatnými metodami. Naprostou tragédií je podle dr. Mercoly, podávání tzv. potravinových doplňků, které obsahují, vysoké procento vápníku, či jiných škodlivých látek, nejedná-li se přímo o drogy. Není ani tajností, že právě tyto potravinové doplňky, mohou být kombinovány s drogami, dokonalým příkladem, takové to směsi je třeba potravinový doplněk, Fosamax, Actonel, či Boniva.

Naopak co dr. Mercola, vřele doporučuje a je to i jediná ingredience, která proti osteoporóze zabírá je pohyb, nic jiného. A proč zrovna pohyb? Dle doktorových tvrzení, kosti nutně potřebují zátěžová cvičení, sám doktor, říká, cituji:

„Dobrá cvičení na zátěž, která můžete provozovat, jsou například výpady střídavě oběma nohama – samozřejmě ale záleží na vaší současné kondici a zdravotním stavu. Běh a skoky také pomáhají, stejně jako posilování.

V souvislosti s pohybem a médii, cituje dr. Mercola, také článek z deníku New York Times, kde se psalo, cituji:

„Sprinty a skoky jsou nejjednodušší a nejprozkoumanější kategorií cvičení na doskok. Nedávná studie ukázala, že ženy mezi 25 a 50 lety, které skákaly „bleší skoky“ v sériích alespoň po deseti skocích, a to dvakrát denně čtyři měsíce, si významně zlepšily hustotu kostí kyčelních kloubů. Jiná, důkladnější studie z roku 2006 ukázala, že ženy, které posilovaly se zátěží, si zlepšily hustotu kostní hmoty v páteři zhruba o dvě procenta vzhledem ke kontrolní skupině, zvláště pokud se posilování zaměřilo jak na torzo, tak na nohy. Ženy, jejichž trénink se zaměřil pouze na nohy, tolik hustotu kostí nezlepšily.“

Podle názoru doktora je tento článek typickým překvapením mainstreamových médií, které díky výzkumu a drahým lékařským studiím, konečně pochopily, že lidský organismus, pros vé dobré fungování, prostě potřebuje, pohybu. Otázkou ovšem zůstává: Jak to udělat v případě, že nejste zrovna sportovní ani nějak extrémně, pohybově, aktivní typ a chcete mít pevné kosti?

Tuto otázku, rovněž zodpovídá, dr. Mercola, který navrhuje tzv. PowerPlate (je vhodný i pro starší ročníky). Jedná se o přístroj, jež funguje na systému, jemných vibrací, které nutí, svaly, včetně šlach a kostí, pracovat.

Sám doktor to komentuje takto, cituji:

„V jedné studii z roku 2004 byly po dobu šesti měsíců sledovány ženy po menopauze. Vibrační trénink celého těla jim hustotu kostí v kyčlích skutečně zlepšil, zatímco obvyklý trénink pouze zpomalil průběh řídnutí kosti. Nedávná studie z roku 2013 pak ukázala, že ženy, které cvičily na vibrační platformě pět minut denně tři dny v týdnu po dobu šesti měsíců si zlepšily hustotu páteřních obratlů o dvě procenta vzhledem ke kontrolní skupině. Ta necvičila a za stejnou dobu zaznamenala úbytek zhruba 0,5% v hustotě kostní tkáně.“

K tomuto tématu se vyjádřila i terapeutka, Jana Hollanová, opět cituji:

„Pro kosti platí  jednoduché pravidlo, je vlastně stejné pro všechny naše fyzické i psychické schopnosti a „dary“ – ‚use it or loose it‘, tedy – co nepoužíváte, o to přijdete. Pravidelný pohyb je naprostou nezbytností, a to již od třicátého roku výše. Pokud se však necítíte ani na běh, ani na vibrační platformy, dobrou službu vám udělá i třicet minut rychlé chůze denně.

To samo o sobě stačí rozproudit energii v těle. Výtečné je také čínské cvičení čchi-kung, které pomáhá obnovit hluboké svalstvo, kosti i celkovou vitalitu organismu. Mimochodem, zažila jsem pána, který si cvičením čchi-kungu a taiči zlepšil artózu v kyčli tak, že za půl roku „kveruloval“, že nezvládne kopy, při nichž se noha zvedá do výše ramene – a to původně nemohl téměř vůbec chodit! To se samozřejmě bavíme o kloubu, ne kosti, ale i na ně cvičení účinkuje stejně příznivě.

Nezbytností je však také správná výživa. Nikoli ve smyslu pravidelné konzumace mléka – to čínská medicína totiž obecně příliš nedoporučuje. Potravin s vysokým obsahem vápníku je však mnoho: například mák a sezam vám udělají v tomto ohledu výbornou službu. Důležitá je však skladba diety jako takové – vyvážená strava. Tu samozřejmě musíte konzultovat s čínským lékařem či terapeutem, protože je nutné ušít vám jídelníček takzvaně ‚na tělo‘. Zásadní je rovněž organismus nepřekyselit – pokud v těle panuje kyselé prostředí, organismus se rovnováhu pokouší obnovit pomocí minerálů – mimo jiné z kostí“

S názorem, že bychom měli dávat pozor na to strkáme do úst, souhlasí, i další, ne-li rovnou většina, terapeutu. Ohlížejí se například na jednu z nejpopulárnějších teorií o přílišné spotřebě bílkovin. Důsledkem toho je osteoporóza. Jiní doktoři, zase tvrdí, že konzumace živočišných produktů (ve zdravém množství), jsou pro naše tělo příhodné, z důvodu dodání, vitamínu K2.

S tím souhlasí i Dr. Marcola, který dodává, že krom cvičení je důležitá i dieta, zároveň také kritizuje, běžná média za to, že nutí lidi do toho, aby v případě, že trpíte, nedostatkem tělesné hmoty a máte křehčí kosti jste do sebe ládovali, neřeknu-li, kvanta vápníku. Ve skutečnosti jde o úplnou lež. Kosti se sice skládají, hlavně z vápníku, ale jejich nezbytnou součástí jsou i různé minerály a pokud byste do sebe ládovali opravdu jen vápník, mohla by se vám, osteoporóza ještě zhoršit.

Jako příklad a zároveň i lék, uvedl Marcola, knihu s názvem „Kalciová lež,“ jejímž autorem je Robert Thompsn a jeho rada, jak nejlépe podpořit pevnost kostí, je pobírání, průmyslově, nezpracované soli, například Himalájské soli, ta vám dokáže doplnit, spoustu stopových prvků.

Doktor, který byl v tomto článku zmíněn už asi stokrát (Marcola), také dodává, že krom těchto solí atd.., je potřeba pro lidské tělo, samozřejmě náš, přítel vápník, ale také vitamín D a K2, spolu s hořčíkem. Posledním dvěma ingrediencím je kladen zvláště velký důraz. Důvody jsou jednoduché. Vitamín K2 řídí ukládání vápníku na správných místech, v kostech a ne na místech, jako třeba v cévách, kde muže osobě, jež se snaží normálním způsobem, tedy konzumováním dalšího vápníku, hrozit i srdeční kolaps. Hořčík je zas důležitý stopový prvek, který si ale mi, díky našemu špatnému stravování, moc neužijeme.

Závěrem je třeba připomenout, abyste to z tou dietou a pohybem, moc nepřeháněli, protože nejenom, že život je jen jeden a měli bychom si ho, jak se patří užít, ale také proto, že doktorka Hollanová, podotýká, že osteoporóza se týká hlavně žen, které nevidí nic jiného, než zdravý životní styl a 30 v pase, tím nechci říci, že by ženy, měli mít v pase 160. Ale, jak se říká všeho s mírou.

Nesmíme ani opomenout na to, že k osteoporóze, přispívá i stres, viz. když musí žena vydělávat, uklízet, vařit a ještě plnit funkci milenky, to už muže mít pro ženu a její zdravotnický stav, katastrofální následky.

Rada na závěr: Ještě a pijte zdravě a nenechte se ničím ukvapit. Choďte ven a hýbejte se, jedině tak tuto nemoc, co nejvíce oddálíte.

Zdroj: Protiproud

Prosím ohodnoťte tento článek

Pošlete tento článek dál, pokud se Vám líbí :o)
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on Tumblr

Mohlo by vás zajímat:

Komentovat pomocí Facebooku

Komentářů

Filip Melichar

Jmenuji se Filip Melichar bydlím v Praze, též v Praze studuji, střední školu a od konce roku 2013, konkrétně od 27. prosince, vydávám Bloumatele. S psaním a vydáváním článku jsem začal z důvodu, velké touhy, sdělit lidem informace a dozvědět se něco o dnešním světě. Krom těchto důvodu mě do psaní tlačí i chuť komentovat.

Napsat komentář