Víte jak vyřešit globální oteplování? Jestli ne, nevadí,vysocí politici na to „přišli“

Víte jak vyřešit globální oteplování? Jestli ne, nevadí,vysocí politici na to „přišli“Zdroj: www.ac24.cz
Víte jak vyřešit globální oteplování? Jestli ne, nevadí,vysocí politici na to „přišli“
Zdroj: www.ac24.cz

Problém s globálním oteplováním, nad kterým si lidstvo v současné době (v posledních několika letech, cca 10 let), láme nejvíce hlavu, by podle vysoce postavených politiků, mohl být vyřešen. Řešením, kterým se dokonce zabývalo i světové ekonomické fórum ve švýcarském Davosu (shromáždění presidentů, ministerských předsedů, náboženských postav a jiných vůdců světa), by podle autorů nápadu, mohla být budoucí celosvětová útrata až 90 bilionů dolarů, což je jen tak mimochodem 2,25 biliard českých korun (bilion a přidáte ještě tři nuly). To představuje HDP České republiky za asi 580 let. A do čeho by se takto velké peníze měli investovat?

Podle autoru myšlenky, bývalého mexického prezidenta, Felipa Calderona, amerického bývalého viceprezidenta, Al Gora a jejich několika spolu-pracovníků z globální komise o ekonomii a klimatu, by lidé na celé planetě měli přestavit svá města tak, aby hustota městského osídlení byla daleko větší než je dnes. Cílem takovéto přestavby je podle vysokých politiků, docílit snížení užívání aut a tedy i snížit pálení fosilních paliv. Skupina těchto lidí doufá, že se jim podaří přemluvit světové vůdce, aby s přestavbou měst začali.

Poznámka redaktora: Autoři této myšlenky jsou velice najivní, dovolím si položit otázku. Jak chtějí takovéto změny prosadit třeba v Číně, kde žije více jak miliarda lidí? To chtějí na území dnešní Číny narvat ještě další 2 miliardy lidí? A co ty šílené peníze, kde na to chtějí vzít? Bude to snad platit Mexiko, či Spojené státy?

Sám Calderon, tvrdí, že pokud chceme vyhrát v boji proti klimatické změně, budeme muset přestavovat některé obce, či města a docílit takového postavení, aby byly bez aut. Calderon pokračuje, cituji:

Nemůžeme mít města s nízkou hustotou osídlení konstruovaná tak, aby se v nich používala auta. Doporučujeme, aby ta města měla vyšší hustotu a více hromadné dopravy. Spolu s programem reformy využívání půdy a s uvedením odlesňování do nulového stavu, budou celkové náklady na tento plán nejspíš 90 bilionů $ budoucích investic.

O tom, kde politici chtějí na tuto přestavbu celého světa, vzít peníze, byla řeč v mém komentáři. Přesně na tutéž samou otázku se jich, ale zeptal i server, Business Insider. A dočkal se odpovědi od Felipa Calderona, který uvedl, že celá suma, 90 bilionů dolarů je pouze celkovou infrastruktuální investicí, která se nejspíš utratí při budování a modernizaci měst. Následně se zapojili oba dva pánové, jak Calderon, tak i Gore a společně řekli, že peníze, chtějí utratit daleko moudřejším způsobem a to vybudováním, takových měst, aby nebylo třeba požívat aut a nedocházelo k zbytečnému spalování fosilních paliv, jen kvůli tomu, že se lidé chtějí dostat z bodu A do bodu B.

Oříškem celého návrhu bude přesvědčování starostů na celém světě, aby tomuto, údajně efektivnímu a prosperitnímu plánu dávali větší přednost.

Felipe Calderon redakci, Business Insider, taé řekl, cituji:

Chyba, které jsme se dopustili v Mexiku, spočívala v tom, že jsme městům dovolili, aby se rozvíjela, jak se jim zachtělo, a to je binec. Je v nejlepším zájmu starostů tuhle „chybu“ už neopakovat.

Podle oficiálních informací je velkým problémem také fakt, že starostové si neuvědomují, výši nákladů na udržitelnou rekonstrukci měst, které můžou být ve výsledku nižší než náklady na rozvoj aut.

Zdroj: AC24

Prosím ohodnoťte tento článek

Mohlo by vás zajímat:

Pošlete tento článek dál, pokud se Vám líbí :o)
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Share on Tumblr

Komentovat pomocí Facebooku

Komentářů

Filip Melichar

Jmenuji se Filip Melichar bydlím v Praze, též v Praze studuji, střední školu a od konce roku 2013, konkrétně od 27. prosince, vydávám Bloumatele. S psaním a vydáváním článku jsem začal z důvodu, velké touhy, sdělit lidem informace a dozvědět se něco o dnešním světě. Krom těchto důvodu mě do psaní tlačí i chuť komentovat.

Napsat komentář